söndag 25 januari 2015

Året har gått mycket har hänt

Sitter på busstationen i Luleå och väntar på skjuts hem till umeå. Då kommer jag att tänka på sist jag var här, då satt jag och väntade på skjuts ut till F21 där jag skulle göra mina tester för Gmu.
Om två dagar är det ett helt år sedan jag började min utbildning i Skövde. Känns helt galet.
Börjar reflektera över hur mycket jag har varit med om detta år. Egentligen bar de tre månader jag var på Kvarn och de två månader jag var i Skövde.
Vilken otrolig tur jag har haft som fått träffa och lära känna alla dessa underbara människor. Hur mycket utvecklades under den tiden, både kunskap om annat och hur mycket jag fick lära mig om mig själv.
Det får mig faktiskt att sakna det lite grann också, klumpen i magen varje söndag som jag satte mig på flyget för att börja min resa. men hur allt lättat så fort vi alla träffades på bussen från Linköping till Borensberg, ut till kvarn. Vilka tider, upplevelser.
Mest av allt människorna, vilka underbara människor jag fick lära känna, hur de ens stod ut med mig all den tid vi spenderade tillsammans, de är jag nog evigt tacksam för att de gjorde.
Undra hur jag känner nästa år, när jag nästa år sitter i den här situationen, vad kommer jag att känna då, vad kommer jag att hinna vara med om tills dess. Låter framtiden, ödet och slumpen avgöra vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar